داستان کوتاه

تدبیر درست

در یک شرکت بزرگ ژاپنی که تولید وسایل آرایشی را برعهده داشت یک مورد به یاد ماندنی اتفاق افتاد.

شکایتی از سوی یکی مشتریان به کمپانی رسید . او  اظهار داشته بود که هنگام خرید یک بسته صابون متوجه شده بود که آن قوطی خالی است.

بلافاصله  با تاکید و پیگیریهای مدیریت ارشد  کارخانه  این مشکل  بررسی ،  و دستور صادر شد که خط بسته بندی اصلاح گردد و قسمت فنی  و مهندسی نیز تدابیر لازمه را جهت پیشگیری از تکرار چنین مسئله ای اتخاذ نماید  . مهندسین نیز دست به کار شده و راه حل پیشنهادی خود را چنین ارائه دادند:....  پایش ( مونیتورینگ )  خط بسته بندی با اشعه ایکس

بزودی سیستم مذکور خریداری شده و با تلاش شبانه روزی گروه مهندسین ،‌ دستگاه تولید اشعه ایکس و مانیتورهائی با رزولوشن بالا نصب شده وخط مذبور تجهیز گردید.سپس دو نفر اپراتور نیز جهت کنترل دائمی پشت آن دستگاهها به کار گمارده شدند تا از عبور احتمالی قوطیهای خالی جلوگیری نمایند.

  نکته جالب توجه در این بود که درست همزمان با این ماجرا ،  مشکلی مشابه  نیز در یکی از کارگاههای کوچک تولیدی پیش آمده بود اما آنجا  یک کارمند معمولی و غیر متخصص آنرا به شیوه ای بسیار ساده تر و کم خرج تر حل کرد :  تعبیه یک دستگاه پنکه در مسیر خط  بسته بندی تا قوطی خالی را باد ببرد !!! 


نظرات شما عزیزان:

j,j
ساعت15:49---16 دی 1392
چ بداخلاق!!!!!!
مث اینکه عادت داری همیشه نیمه خالیه لیوانو ببینی!!!! پس اون اظهارمحبتایی ک تومدت نبودت ازطرف همه بهت شدچی؟؟؟
تا2تا انتقاددیدی اینجورازکوره دررفتی؟؟؟؟
تو ک منتقدی بایدانتظارهرگونه نقدی هم ازطرف مقابلت داشته باشی،هرچند ممکنه
بعضیاشم بیمورد باشه.خوب اگه ازرنگ زردبدت میاد هرچی توبخوای


خودم
ساعت13:12---16 دی 1392
بی سلام میام چون نمیخوام باز خدحافظی کنم ---فقط اومدم بگم قابل توجه جناب jj و سرکار خانم سرمدی فکر نمیکنم تو هیچ ادبیات نقدی عبارت [تو زرد از آب در اومدی] وجود داشته باشه و اینجا هم مهد کودک نیست که کسی بخواد دل کسی رو به رحم بیاره

j,j
ساعت16:57---15 دی 1392
به به!میبینم کسی ک دم ازنقدوانتقادپذیری میزنه تاخیل عظیمی ازانتقادا ب سمتش روونه شدعکس العملی خلاف گفته هاش نشون میده.(پس چجورازاین بندگان خداتوقع داری اززیرخرواری از انتقادایی ک یابیموردن یابعضیاش واقعی سالم بیرون بیان؟؟؟؟

درضمن فک نمیکنم اینجاکسی ادعای علامه بودن کرده باشه،ک توانقدوارد مسائل اعتقادی میشی.ازسوالاتم معلومه ک ی چیزایی دراینباره سرت میشه،این جورسوالاجاش تو این وبلاگ نیس،چون ممکنه یای چی توبگی یاطرف مقابلت وهمه باهم باعث شیم بقیه رو دچارانحرافات فکری کنیم نه؟(هرچی جای خودشوداره)

توبهتره بری توهمون حوزه(علمی) مورد علاقت بیشتر انتقادکنی یااگه واقعا جای مطالب علمیروخیلی کمرنگ حس میکنی همونجورک قبلابهت گفتم خودت دست ب کارشوومطالبتو بده بچه هابذارن ماهاهم استفاده کنیم،قرارنیس ک ادم اگه چیزیومیدونه تو مغزش ذخیره کنه ک؟

الانم جای تاسف داره واس ی دانشجو ک برا ب رحم اوردن دل دیگران یاهرچیزدیگه ای بجای اینکه بیادمسئله روحل کنه صورت مسئله روپاک کنه.
پاسخ:سلام جناب اقای j،j واقعا این جمله اخرتون حرف منم بود.


خودم
ساعت10:51---15 دی 1392
دم همتون گرم ، jjمیگه توزرد در اومدی ، سرمدی هم تایید مکنه ، نقوی هم که تو فقط ایراد میگیری ،این نظرو میخواستم نزارم ولی با خودم گفتم قبل از خداحافظی این اخرین نظر رو هم بزارمو برم ؛؛؛ من که از اول گفتم من فقط منتقدم ،بله نقد که میکنی باید راه حل هم بدی (البته این قانون منتقدا نیست ) و من در برابر نقدام راه حلاشم دارم یا در برابر سوالای اعقادیم جواباشم دارم اما اگه من میپرسم میخوام یکی غیر از خودم جواب بده چون جذابیتی که یک مباحسه برای دیگران داره و اونا رو جذب میکنه برای پیگیری یه کتاب یا یه مقاله نداره (منظورم از دیگران یک محقق نیس چون اون میزنه به سر چشمه ها منظورم عموم مردمه) و خیلی وقتها هم خیلیا همین نقدها که من میکنم برا اوناهم پیش میاد ولی نمیپرسن وذهنشون رو با همون اگر و اماها میبندن حتی اگه اشتباه هم بگن به خودشون و دلیل دیگش همیشه تاثیری که نتیجه یک قانون خلف میذاره خیلی خوبه خلاصه سرتون رو درد نمیارم اگه تند نقد کردم ، بد نقد کردم ویا بد گفتم نقدمو گفتم هدفی جز نیت خیر نداشتم و نمیخواستم کسی رو ناراحت کنم ,,خداحافظ,, شاید بازم اومدم.. (خانم سرمدی از شما میخوام در صورت امکان چون مخاطب این نظر همه بچه های وبلاگ ومن الجمله jjنیز میباشد تاییدش کنید )

نقوی
ساعت23:41---14 دی 1392
بیل گیتس یه جمله داره که میگه : من همیشه کارهای سخت رو به آدمای تنبل میدم برای اینکه اونا همیشه راحت ترین راه رو برای انجام دادنش پیدا میکنن
پاسخ:میشه شخصیت و بزرگی انسان ها رو از سخنان وطرز تفکرشون فهمید.همیشه گفتن سخنان پخته و سنجیده از آدم های پخته برمی اید.واقعا ممنونم.


نقوی
ساعت23:34---14 دی 1392
فکر میکنم خ سرمدی هم بخاطر اینکه شما همینطوری و با احتمال گفتی که مطلبش تکراری بوده ناراحت شد . قبلا به یکی از مطالب منم انتقاد داشتی که گفته بودی تکراریه!! بعضی وقتها که به تعداد بازدید کننده های مطالب نگاه میکنم میبینم مثلا یه مطلبی 50 تا بازدید شده اما دریغ از یه نظر . اما خیلی وقتها این شما و j.j هستین که نظر دادین . که این خودش باعث درگرمیه . اما سعی کنید کمی هم منطقی باشید . ولی با همه این حرفا چه نظری داده بشه و چه نشه بچه ها مطلب میذارن . اما برای بهتر شدن و افزایش رضایت مندی دانشجوها به نظرات بازدید کننده ها نیازمندیم .
پاسخ:من هم با نظر شما کاملا موافقم.بله خیلی وقت ها پیش اومده که یک مطلب بازدید زیادی داشته و دریغ از یک نظر اما این دلیل نمیشه که آقای خودم فکر کنند این وبلاگ هیچ مخاطبی نداره .و فقط ایشون هستن که از وبلاگ سر می زنند ونظر میدند وبه خاطر همین هر ایراد الکی که دلشون می خواد می گیرند.همیشه تو انجام هر کاری یه جای بهبودی هست اما انسان که نمیتونه همیشه خودشو به اخرین سطح عالی کار برسونه همیشه تو کار یه نقص هایی وجود داره که آدم دیگه باید از اونا بگذره.


نقوی
ساعت23:27---14 دی 1392
سلام . خانم سرمدی من یه نظر داده بودم ولی فکر کنم ثبت نشده باشه آخه چند بار پیغام خطا داد .

اما در ج جناب خودم باید بگم مثل اینکه شما به غیر از اذیت کردن نویسنده های وبلاگ کار دیگه ای بلد نیستین ها.. چند تا مناسبت داشتیم دوستان نویسنده هم برای این مناسبتها مطلب گذاشتن . و این موضوع خلاف اون چیزهایی که باید باشه نیست و شاید یه مقدار مطالب داستان مانند و امثال اینا به نظر شما زیاد باشه اما اکه با دقت خونده باشی داخلش نکات آموزنده ای داره . در ضمن مطالب علمی هم کم نیست . و نکته بعدی لطفا اگه میگید مطلبی تکراری هست با سند و مدرک بگید خدا رو شکر همه مطالب تو آرشیو هست و با احتمال صحبت نکنید . من گفتم شما و j.j جز اندک افرادی هستین که نظر میدید و باید به نظراتتون به نویسنده ها دلگرمی بدید نمیگم همش تعریف کنید بجاش انتقاد پیشنهاد هم بدید اما نه اینکه همش انتقاد باشه و هی بگید فلان مطلب تکرایه . وبلاگ مذهبی شده و ... اگه نگاه کنی فقط شما هستی که داری از چپ و راست انتقاد میکنی . همون طور که گفتم لطف کنید اگه به مطلب تکراری برخوردین ذکر تاریخ و نام نویسنده مطلب فراموش نشه و اینکه اگه مدت زیادی از اون مطلب گذشته باشه احتمال اینکه نویسنده دیگه ای دوباره اونو تو وب قرار بده بعید نیست ،ما که نمیتونیم همه مطالب رو بخاطر بسپوریم که کی و توسط کی بوده .
پاسخ:سلام آقای نقوی.شما با نظراتتون من رو شرمنده می کنید.ولی باید بگم هر چی احترام بیشتری برای آقای خودم قائل میشیم ایشون برعکسش عمل می کنند.


j,j
ساعت22:16---14 دی 1392
خودم جون ماک این همه برات ارزش قائل شدیم چرامنتقدتوزرد از اب دراومدی؟

اگه خودت مطلب علمیو جدید داری چرا خودت دست بکارنمیشی؟ایناکلی ازوقتشون،میزنن میان مطلب میذارن.من ک خودم هیچ سایتی ندیدم ک فقط تخصصی- علمی کارکنه!(البت بجزسایتای تخصصی)؟اگه تودیدی میتونی ازهمونااستفاده کنی.
پاسخ:سلام آقای j،j من کاملا با نظر شما موافق هستم.ایشون فقط همیشه یه ذره بین گرفتن دستشون و دنبال یه ایراد می گردند ولی تا حالا شده یه پیشنهاد سازنده بدن که فلان مطلب علمی رو روی وبلاگ بزارید.چون این وبلاگ برای شماست پس شمایید که باید بگید چه مطالبی رو می پسندید.حرف زدن برای ایشون خیلی راحت مهم عمل کردن!!!!!!!! اما آقای j،jواقعا از شما ممنونم علاوه بر اینکه تو نظراتتون انتقاد یا پیشنهاد یا لطفتون رو میرسونید خودتون هم همکاری دارید.


خودم
ساعت20:38---14 دی 1392
ای بابا ول کنید این داستان بازی رو دیگه اینجا وبلاگ مذهبی ، داستان نویسی، تازه اونم مینویسین چرا اینقدر تکراری ؟ اینو درست یادم باشه اسفندیاری یا حاجی پور گذاشته بودن
پاسخ:جناب آقای خودم من شرمنده ام .نمی دونستم این مطلب قبلا گذاشته شده.می خواهید همین الان از روی وبلاگ برمیدارم؟
پاسخ:جناب آقای خودم من وبلاگ سرچ کردم مطلبی با این عنوان پیدا نکردم و از اینکه شما به اشتباه گفتید این مطلب تکراری بوده و من هم باور کردم واقعا ناراحت شدم.من رو این حساب که شما سنجیده انتقاد می کنید پاسخ بالا رو سریع دادم ولی اگر مشخص بشه که شما فقط بلدی بیای ایراد پیدا کنی و با نظراتتون وقت من رو بگیرید واقعا که متاسفم.در ضمن این رو هم بگم که من رشته ام صنایع نیست پس فکر می کنم نباید زیاد انتظار داشته باشید که تخصصی کار کنم، من وقتی فعالیت های انجمن رو دیدم خوشم اومد گفتم تا جایی که از دستم بربیاد منم یه فعالیتی تو این وبلاگ داشته باشم.ولی اگر ببینم مطالبم مورد قبول واقع نمیشه چرا دوستان رو اذیت کنم مشکلی نیست از انجمن میرم بیرون تا یه موقع این وبلاگ تبدیل به یک وبلاگ مذهبی وداستان نویسی نشه!!!من که بیکار نیستم بخوام با مطالب تکراریم شماهارو سرکار بذارم و وقتتون رو بگیرم.پس بهتره این کارو تعطیل کنم.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 14 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط