معمای انیشتین

توضیح اینکه هیچگونه کلک و حقه ای در معما وجود ندارد و تنها منطق محض میتواند شما را به جواب برساند.

 

مسئله:

 

در خیابانی 5خانه در 5رنگ متفاوت وجود دارد.

در هر یک از این خانه ها یک نفر با ملیتی متفاوت زندگی میکند.

این5صاحبخانه هر کدام نوشیدنی متفاوت مینوشند,سیگار متفاوت میکشند و حیوان خانگی متفاوت نگهداری میکنند.

 

جزئیات مسئله:

 

مرد انگلیسی در خانه قرمز زندگی میکند.

مرد سوئدی,یک سگ دارد.

مرد دانمارکی چای می نوشد.

خانه سبز رنگ درسمت چپ خانه ی سفید قرار دارد.

صاحب خانه سبز قهوه می نوشد.

شخصی مه سیگارpall mall می کشد,پرنده پرورش می دهد.

صاحب خانه زرد سیگارDunhill می کشد.

مردی که در خانه وسطی زندگی می کند,شیر می نوشد.

مرد نروژی در اولین خانه زندگی میکند.

مردی که سیگارBlends می کشد,در کنار مردی که گربه نگه میدارد زندگی میکند.

مردی که اسب نگهداری میکند,کنار مردی که سیگارDunhill میکشد زندگی میکند.

مردی که سیگارBlue master میکشد,آب جو می نوشد.

مرد آلمانی سیگار Prince می کشد.

مرد نروزی کنار خانه آبی زندگی میکند.

مردی که سیگار Blends می کشد,همسایه ای دارد که آب می نوشد.

 

سوال:

 

کدام یک در خانه خود ماهی نگهداری میکند؟

 

می توانید پس از چند روزبا مراجعه به کامنت های همین مطلب پاسخ صحیح را دریافت کنید.

منبع:مرکز انجمن های تخصصی فیزیک

 


نظرات شما عزیزان:

محمد علی
ساعت11:04---10 آذر 1392
خواهش میکنم
مطلبتون جالب بود که توجه برانگیز بود
...thanks


محمد علی
ساعت21:40---9 آذر 1392
جالب بود


خوشم اومد


باید به انیشتن تبریک گفت واسه طراحی این مسیله


من جوابشو پیدا کردم ولی نمیگم که بروبکسم یکم فک کنن


مزش ازبین میره اگ جوابش رو بشه....


ولی اگ خواستین جوابشو میل میکنم



پاسخ:سلام اقای محمد علی,ممنون از توجه شما به این مطلب,تبریک می گویم.واقعا مزش از بین میرفت اگه جوابش را می گفتید.


محمد علی
ساعت21:40---9 آذر 1392
جالب بود
خوشم اومد
باید به انیشتن تبریک گفت واسه طراحی این مسیله
من جوابشو پیدا کردم ولی نمیگم که بروبکسم یکم فک کنن
مزش ازبین میره اگ جوابش رو بشه....
ولی اگ خواستین جوابشو میل میکنم


امیر
ساعت21:17---9 آذر 1392
البته ناگفته نمونه که این دو درصد در زمان انیشتین بودن و الان با این پیشرفت علمو تکنولوژِی اگرم به جواب رسیدید مث من خیلی به خودتون نبالید برای اون زمان بود من خیلیا رو دیدم به جواب رسیدن
پاسخ:البته که نظر شما صحیح است اما من کسانی را میشناسم که هنوز به جواب نرسیده اند.ولی همین سختی کم معما که باعث می شود روی آن کمی فکر کنیم خوب است.


امیر
ساعت21:08---9 آذر 1392
سلام اوهوم من حلش کردم ولی جوابشو نمیگم تا بقیه هم فکر کنن ولی یه راهنمایی برای سوال جدول بکشید راحت تر میشه کارتون :-)
پاسخ:سلام امیر آقا,واقعا به شما تبریک می گویم.ممنون از نظری که گذاشتید.خوشحالم از اینکه دوستان انقدر سریع به پاسخ رسیدن.


هستی
ساعت14:56---9 آذر 1392
بچه ها کسی هست که جوابشو فهمیده باشه من که قاطی کردم .تورو خدا هر کی جوابشو پیدا کرده بگه!من خیلی درگیر جوابش شدم
پاسخ:سلام هستی خانم ممنون ازشما که معما رو خوندید و روی آن فکر کردید,نگران نباشیدجواب معمارو فردا روی وبلاگ خواهم گذاشت.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط